Sidst opdateret 06/03/2024 

Privatlivspolitik 

Denne privatlivspolitik hjælper dig med at forstå hvilke personoplysninger vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem, hvordan vi håndterer dem og hvordan vi beskytter, opbevarer, eksporterer og sletter dem. 

 

Hvilke personoplysninger behandler vi? 

Personoplysninger er enhver information, der kan bruges til at identificere en bestemt person. De typer af oplysninger som HRfamly behandler om dig kan være: 

  • Almindelige personoplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer, e-mail og demografisk information 
  • Bruger- og webtrafikoplysninger såsom login-id, brugernavn og IP-adresse 
  • Finansielle oplysninger såsom faktura-relaterede oplysninger 
  • Indhold som du har uploadet eller på anden vis leveret til HRfamly. Det kan være interne dokumenter i selv har uploadet på platformen eller når du for eksempel chatter med vores support eller sender os e-mails 

Personoplysninger  

CPR-nummer hvis du arbejder i en enkeltmandsvirksomhed 

Det er ikke HRfamlys fokus at behandle personfølsomme oplysninger, men Applikationen er indrettet til at Dataejer kan anvende Applikationen til disse informationer. 

HRfamly har ikke til hensigt at behandle følsomme personoplysninger om dig, og vi vil aldrig bede dig om at give os disse oplysninger. 

 

Hvordan indsamler vi dine personoplysninger? 

Generelt indsamles de personoplysninger, som vi behandler om dig, direkte fra dig, når du interagerer med vores tjenester eller bruger vores produkter.  

Vi behandler oplysninger om virksomhederne fra offentligt tilgængelige kilder. Formålet er at lære mere om vores kunder og de brancher, de opererer i. 

Vi behandler udelukkende de oplysninger som Brugeren indtaster eller uploader i Applikationen. Heraf er der kun nogle få oplysninger der er nødvendige:

  • Navn og efternavn
  • Arbejdstitel 
  • Arbejdsmail

Vi bruger også cookies og andre sporingsteknologier, når du interagerer med vores websteder og bruger vores applikationer. Det gør vi for at optimere din oplevelse af HRfamly og vores sider. Se venligst vores cookiepolitik for mere information. 

Hvis du køber dine produkter eller tjenester via en af vores partnervirksomheder, kan vi også indsamle oplysninger om dig fra partneren. 

 

Hvorfor behandler vi personoplysninger? 

Der er mange forskellige årsager til, at HRfamly behandler dine personoplysninger. Disse årsager omfatter: 

Levering af vores tjenester og produkter  

At afgive tilbud og behandle ordrer, fakturering, aftaler, betalinger for vores tjenester og produkter 

At levere og vedligeholde funktionerne og funktionaliteten af produkterne og tjenesterne 

At levere tjenester direkte til dig 

At oprette brugere i vores produkter 

At sende dig oplysninger, som du har bedt om 

At sende dig serviceopdateringer og anden administrativ kommunikation 

 

Support, forbedring og statistiske analyser  

At levere kundesupport til dig 

At forbedre og udvikle kvaliteten, funktioner og brugeroplevelserne af vores produkter og tjenester  

At måle og analysere brugen af vores produkter og tjenester for at forbedre dine oplevelser 

 

Sikkerhed  

At registrere, begrænse og forebygge sikkerhedstrusler og udføre vedligeholdelse samt fejlfinding  

At logge sikkerhedshændelser i vores produkter og tjenester 

At sende dig sikkerhedsmeddelelser og opdateringer, når det er relevant 

 

Marketing 

At informere dig om nye funktioner og tjenester samt kampagner, som kan være af interesse for dig 

At håndtere samtykkeerklæringer og sende relevant markedsføringsindhold 

Når du som kunde bruger vores produkter til dine egne HR-opgaver, betragtes HRfamly som en databehandler. I disse tilfælde sikrer HRfamly kun at behandle dine personoplysninger i overensstemmelse med dine instruktioner som beskrevet i vores databehandleraftale. Med henblik på at kunne levere et produkt af højeste kvalitet anvender vi underdatabehandlere til at behandle oplysninger, som vi er databehandler for. Dette vil altid ske i overensstemmelse med vores databehandleraftale. Du kan altid finde en oversigt over vores underdatabehandlere på vores hjemmeside.    

 

Hvad er det juridiske grundlag for at behandle dine personoplysninger? 

Vi behandler oplysninger på forskellige juridiske grundlag:

 

Efter aftale med dig  

Vi behandler dine personoplysninger på baggrund af en juridisk bindende aftale med dig (art. 6, stk. 1, litra b). Det vil typisk være, når du tilmelder dig for at bruge vores applikationer hos HRfamly. Når du sender os en ansøgning, er behandlingen af din e-mailadresse og dit navn nødvendig, for at kunne besvare din ansøgning. Yderligere er behandlingen af dine personoplysninger såsom CV, selve ansøgningen og referencer nødvendig for, at HRfamly kan håndtere jobsøgendes ansøgninger inden indgåelse af en ansættelseskontrakt. 

Dit samtykke 

HRfamly kan også behandle dine data baseret på dit samtykke. Vi beder eksempelvis om dit samtykke til at sende dig marketing e-mails i henhold til markedsføringslovgivningen eller for at sætte cookies i din browser. I disse tilfælde vil du altid være i stand til at trække dit samtykke tilbage. 

Legitim interesse 

HRfamly har en legitim interesse når vi behandler dine data med henblik på markedsføring (art. 6, stk. 1, litra a), sikkerhed, support, forbedring og statistiske analyser, eller når du fungerer som kundekontakt for vores eksisterende kunder, herunder i kundesupport (art. 6, st. 1, litra f). Dine personoplysninger behandles ud fra et forretningsmæssigt perspektiv på en måde, som vi mener er i overensstemmelse med dine privatlivsrettigheder. 

Derudover behandler HRfamly data baseret på den legitime interesse, hvis du tilmelder dig et webinar, downloader whitepapers eller andet indhold fra vores hjemmesider. Den legitime interesse er at give dig korrekt indhold, foretage markedsføring og administrerede dine anmodninger. 

Hvordan deler vi dine personoplysninger? 

HRfamly kan dele dine personlige oplysninger på følgende måder: 

Inden for HRfamly og betterpeople organisationen  

Da vores organisation består af to selskaber, er det vigtigt for os, at vi leverer den bedst mulige oplevelse til dig. For at kunne opretholde et fuldstændigt overblik og viden om, hvilke relationer kunder og kontaktpersoner har til de forskellige selskaber indenfor HRfamly og betterpeople, deler vi derfor dine personoplysninger med det andet selskab og deler også dine oplysninger internt i organisationen med henblik på at kunne tilbyde dig de bedste løsninger. 

Udenfor HRfamly og betterpeople organisationen  

HRfamly kan også dele dine personoplysninger med eksterne tredjeparter ud af organisationen i de følgende sammenhænge: 

Forretningspartnere 

HRfamly kan dele dine personlige oplysninger med vores partnere, såfremt dette er legitimt ud fra et forretningsperspektiv og sker i overensstemmelse med gældende lovgivning om databeskyttelse. 

Offentlige myndigheder  

Politiet og andre myndigheder kan kræve, at personlige oplysninger fra HRfamly udleveres. I disse tilfælde vil HRfamly kun udlevere oplysningerne, hvis der foreligger en retskendelse etc., som byder os at gøre det. 

Databehandlere  

HRfamly bruger databehandlere til at behandle personoplysninger. Disse databehandlere er typisk leverandører af cloudtjenester eller andre IT-hosting tjenester. Ved brug af databehandlere vil HRfamly indgå en databehandleraftale (DPA) med databehandlere for at sikre dine persondatarettigheder og for at opfylde vores forpligtelser over for vores kunder. 

Når databehandlere er placeret uden for EU, sikrer HRfamly det juridiske grundlag for sådanne internationale overførsler på vegne af dig eller vores kunder, herunder ved at støtte sig til EU Model Clauses (EU Standard Contractual Clauses, SCC). 

Hvor længe opbevarer vi dine data? 

HRfamly gemmer kun dine personoplysninger så længe det er nødvendigt for at udføre vores kontraktlige forpligtelser. Når vi behandler dine personoplysninger på andre juridiske grundlag, som eksempelvis den legitime interesse, så gemmer vi data så længe det er nødvendigt for at opfylde målet med behandlingen. Sletning eller begrænsning af data vil altid ske iht. databeskyttelsesreglerne. Vi opbevarer data i 5,5 år og dermed et halvt år udover hvad vi er forpligtet til. Dette ift. at sikre bedst mulig bevisførelse for virksomheden i tilfælde af en tvist.

Derfor kan dine personoplysninger være underlagt forskellige opbevaringspolitikker baseret på typen af data og formålet med at indsamle dem.  

For yderligere information om sletning er du velkommen til at kontakte os. 

Hvad er dine rettigheder? 

Som registreret har du følgende rettigheder i forhold til de personoplysninger, som vi indsamler om dig. 

Registreredes rettigheder 

Som registreret har du ret til altid at blive informeret om, hvordan vi indsamler og bruger dine personoplysninger. 

Derudover har du ret til at få indsigt i dine personoplysninger ved at anmode om en oversigt over de personoplysninger, som vi behandler om dig. Du har muligvis ret til data-portabilitet. 

Derudover har du ret til at anmode om sletning af personoplysninger og til at begrænse eller gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger i overensstemmelse med denne erklæring eller andre servicespecifikke vilkår. 

Brug venligst kontakt@hrfamly.dk til at fremsætte anmodninger som nævnt i dette afsnit. 

Endelig har du også ret til at indgive en klage til Datatilsynet i forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger. 

Ret til fravalg af marketing kommunikation  

Vi vil gerne tilbyde dig den bedst mulige oplevelse som passer til dine behov, når du interagerer med HRfamly. For at kunne sende dig skræddersyet indhold, behandler vi dine personoplysninger og vurderer dine interesser ud fra, hvordan du agerer i vores applikation, e-mails og hjemmesider baseret på legitime interesser. Dette kaldes profilering og er typisk begrænset til dine præferencer som medarbejder eller iværksætter, der skal bruge det perfekte forretnings- eller arbejdsværktøj. 

Vi indsamler hertil brugsdata på vores hjemmeside via cookies. Dette gør vi for at optimere din oplevelse af HRfamly og vores sites og levere relevant indhold til dig. Her kan du læse vores cookiepoltik. Du kan til enhver tid justere dine cookieindstillinger ved at klikke på cookie-indstillinger nederst midtfor på vores hjemmeside. 

HRfamly bruger e-mail til markedsføringsformål, dog kun hvis du har givet samtykke i overensstemmelse med gældende markedsføringsret. Hvis du har givet samtykke, har du altid mulighed for at fravælge markedsføringen.  

Du kan altid bede om af få slettet dine personoplysninger eller opdatere dine præferencer for, hvordan vi behandler dine personoplysninger, og hvilken slags markedsføringsindhold du vil modtage på din profilside. 

Ændringer 

Vi opfordrer dig til at gennemgå denne erklæring regelmæssigt. Vores privatlivspolitik vil altid blive opdateret på vores hjemmeside.  

 

Kontakt 

Hvis du har kommentarer eller spørgsmål til denne privatlivspolitik eller andre forhold, herunder mulige brud på dine personlige data, bedes du sende dine spørgsmål eller bekymringer til os på kontakt@hrfamly.dk

Vi værdsætter din mening og behandler altid dine anmodninger fortroligt. Vores team vil vende tilbage til dig, så snart vi kan, for at besvare dine spørgsmål og skitsere mulighederne for at løse eventuelle problemer, du måtte have. Det er vores mål at sikre, at alle kommentarer og forespørgsler bliver løst på en rettidig og passende måde. 

HRfamly ApS | Studsgade 22B, 8000 Aarhus C   
CVR: 37687286 |  

 

 

 

 

Rul til toppen