KPI (Key Performance Indicator)

KPI står for Key Performance Indicator. Det er målbare værdier, der bruges til at evaluere, hvor godt en organisation, afdeling eller enkeltperson præsterer i forhold til sine målsætninger og succeskriterier. KPI'er bruges ofte i forretningsmæssig sammenhæng til at overvåge og analysere forskellige aspekter af virksomhedens præstationer, såsom salg, kundetilfredshed, produktivitet m.m.

KPI som værktøj

KPI'er kan også bruges til at evaluere og styrke præstationen hos de enkelte medarbejdere. Vi har listet måder, hvorpå KPI'er kan bruges som et aktivt værktøj i din virksomhed.

  • Fastlæggelse af mål
  • Måling af præstation
  • Performanceevaluering
  • Karriereudvikling
  • Belønning og anerkendelse

Overordnet set kan KPI'er bruges som et konkret værktøj til at måle og evaluere medarbejderpræstation. For at få mest muligt ud af KPI'er, så er det vigtigt at definere og gøre dem målbare.

Skabelon til KPI

Vi har udarbejdet en simpel skabelon I kan benytte jer af, hvis I aftaler konkrete KPI'er på skrift. Du kan få adgang til disse ved at oprette en konto på HRfamly. Helt gratis. Kom i gang her.

Rul til toppen